Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Duyurular

Personellerimize Başarı Belgesi Teslimi

Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenen 2022 yılı vergi gelirleri tahsilat hedefleri doğrultusunda ilimizin tahsilat oranları açısından 1. sırada olmasında, birimlerinde görevlerinin icrası esnasında gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı olan personellerin Valilik Makamınca Başarı Belgesi ile ödüllendirilmesi uygun görülmüş olup başarı belgeleri Defterdarımız Mehmet DOĞAN tarafından takdim edilmiştir.

Rize Ticaret ve Sanayi Odası Ziyareti

Defterdarımız Mehmet DOĞAN ve Birim Müdürlerimiz tarafından Rize Ticaret ve Sanayi Odasına hayırlı olsun ziyareti gerçekleştirilmiştir.

Rize Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu ve yönetim kurulu üyeleri ile Meclis Başkanı olan Ahmet Arif Mete’ye görevlerinde başarılar diledi.

Yıllık Gelir Vergisi Beyanname Verme Dönemi Başladı Şimal AVM’de standımız kuruldu

Yıllık Gelir Vergisi Beyannamesi dönemi başlamış olup kira geliri elde eden mükelleflerin bilgi almalarını ve isteyenlerin beyannamelerini elektronik ortamda verebilmelerini sağlamak amacıyla Şimal AVM’de (1. kat BOYNER mağazası önü) beyanname standı kurulmuştur.

Gerçek kişiler tarafından 2021 yılında elde edilen; ticari kazanç, zirai kazanç, ücret geliri, serbest meslek kazancı, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ve diğer kazanç ve iratlar (değer artışı kazancı ve arızi kazançlar) için yıllık gelir vergisi beyannamesi 1–31 Mart 2022 tarihleri arasında verilecektir.

  • Ticari, zirai ve mesleki faaliyetinden dolayı gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri yıllık gelir vergisi beyannamelerini elektronik ortamda göndereceklerdir.
  • Geliri sadece kira geliri, ücret geliri, menkul sermaye iradı veya diğer kazanç ve iratların biri veya birkaçından oluşan mükellefler yıllık gelir vergisi beyannamelerini kendileri için önceden hazırlanmış olan Hazır Beyan Sistemi üzerinden vergi dairesine gitmeden kolay, hızlı ve güvenli şekilde verebilirler. Hazır Beyan Sistemine Başkanlığımız internet sayfası (gib.gov.tr) üzerinden 7 gün 24 saat ulaşılabilir.

Mükelleflerimizin, yıllık gelir vergisi beyannamesini verirken yararlanmaları amacıyla her bir gelir unsuru için aşağıda yer alan Rehber ve Broşürler hazırlanmıştır.

2021 yılı kazançlarına ilişkin olarak verilecek yıllık gelir vergisi beyannamesi üzerinden hesaplanan gelir vergisinin, 2022 yılının Mart ve Temmuz aylarında iki eşit taksit olmak üzere;

  • Birinci taksitin damga vergisi ile birlikte 31 Mart 2022,
  • İkinci taksitin 1 Ağustos 2022 (31 Temmuz 2022 resmi tatile rastladığından),

tarihine kadar ödenmesi gerekmektedir.

Mükelleflerimiz vergilerini; Başkanlığımıza ait www.gib.gov.tr  internet adresinde yer alan anlaşmalı bankalardan ve tüm vergi dairelerimizden ödeyebileceklerdir.

Ayrıca, Hazır Beyan Sistemi ile beyan edilen kira geliri, ücret geliri, menkul sermaye iradı, diğer kazanç ve iratlardan kaynaklı gelir vergisini Hazır Beyan Sistemi üzerinden “Anlaşmalı Banka Kartı-Kredi Kartı ile Ödeme” bölümünden banka kartınız veya kredi kartınızla ile 02:00-23:45 saatleri arasında kolayca ödeyebilirsiniz.

İnternet üzerinden yapılacak ödemelerde herhangi bir mağduriyetin oluşmaması için, tarayıcınıza www.gib.gov.tr  ya da bankaların resmi internet adresleri yazılarak giriş yapılmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Açıklamalara ve ayrıntılı bilgilere:

  • Başkanlığımızın internet sitesinden (gib.gov.tr),
  • Hazır Beyan Sistemine https://hazirbeyan.gib.gov.tr adresinden,
  • Başkanlığımız doğrulanmış sosyal medya hesaplarından,
  • Vergi İletişim Merkezinin (VİMER) 189numaralı telefon hattından,

ulaşabilirsiniz.

33. VERGİ HAFTASI KUTLANIYOR (21-27 ŞUBAT 2022)

Anayasamızda belirtildiği gibi; herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, mali gücüne göre vergi ödemekle yükümlüdür.Ülkelerin gelişmişlik ölçütlerinden biri olan verginin tabana yayılmasını ve verginin adil dağılımını sağlayabilmek için toplumda vergi bilincinin oluşturulması ve vergi ödeme alışkanlığının yerleştirilmesi önem taşımaktadır.Gelir İdaresi Başkanlığı olarak başlıca görevlerimiz ülkemizin gelir politikasının plan, program, genel ekonomik politika ve stratejiler çerçevesinde oluşturulmasına ilişkin çalışmalar yapmak ve gelir politikasının ülkemizin maliye politikalarıyla uyumlu şekilde tatbikini sağlamak ile mükelleflerin vergiye uyumunu kolaylaştırmak ve hizmetlerini yerine getirmektir.Gelir İdaresi Başkanlığı, devlet gelir politikalarını adalet ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde, mükelleflerin vergiye gönüllü uyumunu da sağlayarak uygulamak ve kamu alacaklarını en az maliyetle toplamak üzere yurt geneline yayılmış teşkilat yapısı ile mükellef odaklı bir anlayış çerçevesinde hizmet sunmaktadır.Mükelleflerimizin ödemiş olduğu vergiler, kamu hizmetlerinin finansmanında temel kaynak teşkil etmekte olup eğitim, sağlık, güvenlik, adalet ve ulaşım gibi temel kamu hizmetlerinin yürütülmesinde, ülkemizin kalkınmasında ve toplumsal refahın artırılmasında büyük bir öneme sahiptir.Günümüzde vergiye gönüllü uyum sadece mükellefin yapmak zorunda olduğu yükümlülükler olarak değerlendirilmemekte, vergilendirme işleminin diğer tarafı olan vergi idaresine de mükelleflerin yükümlülüklerini kolaylaştıracak uygulamaları yürürlüğe koymak gibi bir görev yüklemektedir. Mükellef davranışlarını temel alan mükellef odaklı vergi idarelerinin önemi her geçen gün artmaktadır.En basit haliyle “mükelleflerin vergi yasalarına uygun şekilde davranması” diye ifade edilen vergiye gönüllü uyum, sosyo-psikolojik nedenlerden kültürel nedenlere, gelir düzeyinden eğitim düzeyine, yasal mevzuattan vergi idaresinin örgüt yapısına kadar pek çok faktöre bağlıdır.Bu açıdan değerlendirildiğinde, vergi tahakkuk ve tahsilatının arzu edilen düzeylerde gerçekleşebilmesi için vergi toplama yetkisi elinde bulunduran Gelir İdaresi Başkanlığımız teknoloji alanında meydana gelen yenilikler karşısında mükelleflere sunduğu elektronik hizmetleri dünya standartlarına çıkarmıştır.Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulan dijital hizmetlerin çeşitliliği her geçen yıl artmakta olup, bilgisayar ve mobil cihazlar ile 200’ü aşkın farklı işlemin elektronik ortamda 7/24 yapılabilmesine imkân veren GİB Mobil uygulaması, internet vergi dairesi ve interaktif vergi dairesi mükelleflerimizin kullanımına sunulmaktadır. Başkanlığımızın mükelleflerimizin kullanımına sunduğu uygulamalardan bazıları İnteraktif Vergi Danışmanı, e-fatura, e-defter, e-beyanname, hazır beyan sistemi, defter beyan, e-yoklama sistemi ve GİB Mobil uygulaması, internet vergi dairesi ve interaktif vergi dairesi uygulamasıdır.Bu uygulamalarla, mükelleflerin vergi dairelerine gitmeden işlemlerini hızlı ve güvenli bir şekilde yapabilecekleri birçok hizmet kanalı oluşturulmuştur. Bunlardan en başta gelen İnteraktif Vergi Dairesi uygulamamız ile mükelleflerimiz; bildirim, beyanname, ödeme, borç bilgilendirme ve sorgulama hizmetleri ile mükellefiyete ilişkin talep ettikleri yazıları alabilmektedir. Mükelleflerimizin vergisel işlemlerini yerine getirirken ihtiyaç duyabilecekleri her türlü bilgi ve uygulamalar, hakları, yükümlülükleri ve güncel mevzuat değişiklikleri konularında; yazılı ve görsel yayınlar, Başkanlığımız resmi internet sitesi (www.gib.gov.tr), kurumsal sosyal medya hesaplarımız (@gibsosyalmedya) ve vergi iletişim merkezi (VİMER-189) aracılığı ile sürekli olarak bilgilendiriyoruz.Mükelleflerin vergiyi niçin ödeyecekleri ve ödedikleri verginin kendilerine ne şekilde geri döneceğini bilmesi önemli bir husustur. Bunun için Başkanlığımız vergi bilincini geliştirmek adına yaptığı çalışmaları takvim yılına yaymış olup, her yıl Şubat ayının son haftasında da vergi haftası kutlanmaktadır. Vergi Haftasında; vergi bilincinin çocuklarda ve genç nesillerde oluşturulması, mükelleflerin vergiye gönüllü uyumunun artırılması ve aynı zamanda kayıt dışı ekonomi ile mücadele bilincinin oluşturulması amacıyla çeşitli tanıtım ve bilgilendirme faaliyetleri yürütülmektedir. 33. Vergi Haftası etkinliklerinden bazıları şunlardır; Vergi Haftası için “SİZ VERGİYLE BİZ HİZMETLE MÜKELLEFİZ” sloganı ile hazırlanan afiş 81 ilimizdeki Vergi Dairesi Başkanlıkları ve Defterdarlıklarda, kamu kurumlarının “Outdoor TV” ekranlarında ve şehir içi toplu ulaşım araçlarında görünür şekilde olmasına dikkat edilerek asılacak/yansıtılacaktır. Çocuklarda vergi bilincini geliştirmek ve benimsetmek için “TÜRKİYENİN GELECEĞİ BİZİZ, BİZİM GELECEĞİMİZ VERGİLERİNİZ” sloganı ile hazırlanan öğrenci afişi okullara asılacaktır. E-posta abonelerimize gönderilen vergi haftası kutlama mesajının yanı sıra vergi farkındalığının artırılması ve mevzuat güncellemelerinin en kısa zamanda etkin bir şekilde iletilmesi amacıyla bilgilendirme mesajları yıl boyunca gönderilmeye devam edilecektir. Dijital platformlar üzerinden yeni işe başlayan mükelleflerin hak ve yükümlülükleri, genç girişimciler ve “e-Dönüşüm” (Dijital Dönüşüm) konularında mükelleflere yönelik bilgilendirme toplantıları yapılacaktır. Vergi Haftası süresince oynanan Süper Lig ve TFF 1. Lig futbol müsabakalarında, “GELECEĞİN GARANTİSİ VERGİLERİNİZDİR, VERGİ HAFTASI KUTLU OLSUN” yazılı branda tribüne asılacaktır. Vergi Haftası slider ve afişleri kamu kurumları, meslek odaları, üniversiteler ve diğer kurumların Outdoor TV ekranlarında yayınlanacaktır. Başkanlığımız tarafından mükellef odaklı hizmet anlayışının gereği olarak, hizmetin en iyi şekilde yerine getirilmesi ve çağın getirdiği teknolojik imkânlardan yararlanılarak vergi yükümlülüklerinin yerine getirilmesi sürecinin kolaylaştırılmak amacıyla Gayri Menkul Sermaye İradı, Ücret, Menkul Sermaye İradı, Diğer Kazanç ve İradı elde eden mükelleflerin yıllık gelir vergisi beyannamelerinin “Hazır Beyan Sistemi” ile verilmesi yönündeki bilgilendirme çalışmalarına 81 ilde devam edilecektir. Bankaların ATM ekranlarında Vergi Haftası süresince kutlama mesajımız yer alarak görünürlük sağlanacaktır. PTT ile yapılan işbirliği çerçevesinde, vergi haftası süresince PTT tarafından “Vergi Güçtür” sloganlı flam uygulaması yapılacaktır. Kızılay işbirliği ile kan bağışı kampanyası düzenlenecektir.Meslekte 35 hizmet yılını doldurmuş personelimize, çalışma süresince kurumumuza katkılarından dolayı teşekkür belgesi verilecektir. Gelir İdaresi Başkanlığı, vergisel yükümlülüklerini tam ve zamanında yerine getirerek ülkemizin gelişmesine katkı sağlayan tüm mükelleflerimize, meslek mensuplarımıza ve çalışma arkadaşlarımıza teşekkür etmektedir.

Gelir İdaresi Başkanlığı

7326 Sayılı Yapılandırma Kanunu

7326 Sayılı Yapılandırma Kanunu

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin 7326 sayılı Kanun 9 Haziran 2021 tarihli ve 31506 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Söz konusu Kanun ile;

  • Vergi dairesine ödenmemiş vergi ve diğer borçların tamamı ile bunlara bağlı gecikme zamları ve faizleri yerine Yİ-ÜFE (Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi) oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
  • Vergi aslına bağlı cezaların (vergi ziyaı) tamamen silinmesi,
  • Vergi aslına bağlı olmayan usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarının %50’sinin silinmesi,
  • Ödenmemiş Motorlu Taşıtlar Vergisinin aslı ile bunlara bağlı faizler yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
  • Trafik para cezaları ve diğer idari para cezalarının tamamı ile bunlara bağlı faiz, gecikme faizi ve gecikme zamları yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
  • Öğrenim ve katkı kredisi alacaklarının tamamı ile bunlara bağlı gecikme zamları yerine Yİ-ÜFE oranında güncelleme yapılarak hesaplanan borcun ödenmesi,
  • Dava konusu yapılan; vergi tarhiyatları, vergi cezaları ve idari para cezaları gibi ihtilaflarının sulh yoluyla sonlandırılması,
  • Vergi incelemesi ve takdir işlemleri devam eden alacakların yapılandırılması,
  • Matrah veya vergi artırımında bulunan ve şartları yerine getiren mükelleflere ilişkin olarak vergi incelemesi ve tarhiyatı yapılmaması,
  • İşletmede mevcut olduğu hâlde kayıtlarda yer almayan ya da kayıtlarda yer aldığı hâlde işletmede bulunmayan emtia, makine, teçhizat, demirbaşlar ile kasa mevcudu ve ortaklardan alacakların beyan edilmesi ile işletme kayıtlarının gerçek duruma uygun hale getirilmesi,
  • İhtirazi kayıtla verilen beyannameler üzerine tahakkuk etmiş olan vergilerin yapılandırılması,
  • Yapılandırılan tutarların peşin veya ikişer aylık dönemlerde 36 aya kadar taksitler halinde ödenmesi,
  • Peşin ödemelerde Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %90 indirim yapılması,
  • Trafik para cezaları ve diğer idari para cezalarının peşin ödenmesi halinde asıllarında %25 indirim yapılması,
  • Taksitli ödeme seçeneği tercih edilmesi halinde ilk taksitin süresinde ödenmesi şartıyla, ikinci taksit ödeme süresi içinde geri kalan taksitlerin tamamının ödenmesi halinde; 

– Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan ayrıca %50 indirim yapılması,
– Trafik para cezaları ve diğer idari para cezaları asıllarında %12,5 indirim yapılması,

  • Matrah veya vergi artırımı sonucunda tahakkuk eden vergilerin tamamının ilk taksit ödeme süresi içerisinde peşin olarak ödenmesi durumunda vergilerden %10 indirim yapılması,
  • Yapılandırılan borçları anlaşmalı bankaların banka kartı ve kredi kartı ile ödenmesi,
  • Uygulanan hacizlerin Kanun kapsamında yapılan ödemeler nispetinde kaldırılması,
  • 7256 sayılı Kanunu ihlal etmiş olanlar ve devam eden borçların yeniden yapılandırılması,
  • 6183 sayılı Kanun kapsamında tecili devam eden borçların yeniden yapılandırılması,

gibi çok önemli imkan ve kolaylıklar getirilmiştir.

Bu imkanlardan faydalanmak için 31 Ağustos 2021 tarihine kadar başvuru yapılması gerekmektedir.

Diğer taraftan, 7326 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin altıncı fıkrasına göre, Kanunun yayımlandığı 9/6/2021 tarihine kadar araç muayenesini yaptırmamış olanların, muayenenin yaptırılması gereken tarih ile Kanunun yayımlandığı tarih aralığına Yİ-ÜFE aylık değişim oranları, Kanunun yayımından muayenenin yaptırıldığı tarih aralığına da aylık %0,75 oranı dikkate alınarak hesaplanacak tutar ile muayene ücretini ödemek suretiyle 31/12/2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil) muayenelerini yaptırmaları halinde, muayenede gecikilen süreler için hesaplanması gereken aylık %5 fazlanın tahsilinden vazgeçilecektir. 

Ayrıca, tam mükellefiyete tabi ve bilanço esasına göre defter tutan gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla aktiflerine kayıtlı bulunan taşınmazlar ile amortismana tabi diğer iktisadi kıymetlerini (sat-kirala-geri al işlemine veya kira sertifikası ihracına konu edilen taşınmaz ve iktisadi kıymetler hariç) 31/12/2021 tarihine kadar maddede yer alan kapsam, şart ve hükümlere uymak koşuluyla yeniden değerleme imkanı getirilmiştir.

13 Mart 2021 tarihinde yazılı bölümü, 7-18 Haziran 2021 tarihleri arasında sözlü bölümü yapılan Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavında başarılı olan ve Defterdarlığımız emrinde görev yapması uygun görülen adaylardan istenecek belgeler

Gelir İdaresi Başkanlığınca 13 Mart 2021 tarihinde yazılı bölümü, 7-18 Haziran 2021 tarihleri arasında sözlü bölümü yapılan Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavında başarılı olan ve Defterdarlığımız emrinde görev yapması uygun görülen adayların anılan göreve başlayabilmeleri için aşağıda istenen belgeleri tamamlayarak  en geç 30 Temmuz 2021 Cuma günü mesai bitimine kadar Rize Defterdarlığı Personel Müdürlüğü Eminettin Mah. Valilik Binası Kat: 2 No:209 Merkez/RİZE adresine şahsen teslim etmeleri (posta ile gönderilecek olması halinde istenen belgelerin fotokopi olanlarının noter tasdikli olarak gönderilmesi) gerekmektedir.

  
İSTENİLEN BELGELER

1-      Nüfus cüzdanının aslı ya da fotokopisi, (Nüfus cüzdanı aslı ile karşılaştırıldıktan sonra aslı iade edilecektir)

2-     Adli Sicil veya adli sicil arşiv kaydına ilişkin belge

3-      KPSS sonuç belgesi,

4-      Öğrenim belgesinin aslı ya da fotokopisi, (Öğrenim belgesi aslı ile karşılaştırıldıktan sonra aslı iade edilecektir),

5-      Sağlık durumlarına ilişkin olarak yazılı beyanı,

6-      Mal bildirim beyannamesi,

7-      Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi,

8-      Son 6 ay içerisinde çekilmiş 4,5×6 ebadında 6 adet fotoğraf, (Fotoğrafların “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik” hükümlerine uygun olması gerekmektedir.)

9- Erkek adaylar için askerlik durumunu gösteren belge (Askerliğini yapmış adaylar için terhis belgesi, askerlikten muaf olan adaylar için muafiyet belgesi, askerliği tecilli olan adaylar için tecil belgesi ibraz edilmesi gerekmektedir.) 

10- Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu (2 adet)

– Formun tamamı büyük harflerle ve kısaltma yapılmadan bilgisayar veya daktilo ortamında doldurulacaktır.

– Güvenlik Soruşturması Formundan 2 adet çıktı alınacaktır. Ayrıca taşınabilir belleğe kaydedilerek ilgililerin başvuru esnasında yanlarında bulundurmaları  gerekmektedir.

 
11- Halen herhangi bir Kamu Kurum veya Kuruluşunda çalışıyor ise, çalıştığı kurum, statü, göreve başlama tarihi ve sosyal güvenlik sicil numarasını gösterir çalıştıkları kurumdan alacakları belge